Így dolgozunk mi

Így dolgozunk mi

Bizonyára Ön is kíváncsi arra, hogy mit is csinál egy pénzügyi tervező vagy tanácsadó. Mindannyiunkban él egy kép arról, hogy biztosításokat, hitelkártyákat értékesítő ügynökök pénzügyi tanácsadóként bejelentkezve megpróbálnak nem feltétlenül a valós igényeinkre fókuszálva valamit eladni nekünk. Kérem ismerje meg, hogy mi a MaxDom-nál mit gondolunk erről a szakmáról, hogyan csináljuk mi.

A pénzügyi tervezés és tanácsadás, bármennyire is párhuzamosan használják sokan, nem szinoním fogalmak. Az első, a tervezés egy akár élethosszra szóló terv összeállítását, és annak menedzselését, igény esetén újratervezését jelenti. A második, a tanácsadás egy konkrét igény megjelenésekor válik szükségessé, pl. egy ingatlan vásárlásakor az ingatlan és a finanszírozás megválasztásánál vagy  egy adott pénzügyi termék kiválasztásánál (pl. hol bankoljak, hol kössek és milyen tartalommal biztosítást, stb.). Ahogy látja, a tanácsadás lehet része a tervezési folyamatnak, de fordítva ez nem igaz. Mi a MaxDom-nál elengedhetetlennek tartjuk a tervezési folyamatot ügyfeleinkkel közösen, amelyet követően a tanácsadást is elvégezzük. A következőkben ezek lépéseit mutatom be.

Első lépés: írja össze álmait

A tervezés legelső lépése, hogy Ön összeszedi, hogy mit szeretne megvalósítani, megoldani. Ebből mi sokmindent ki tudunk olvasni: prioritásait, milyen távlatban képes gondolkozni, félelmeit, kockázatvállaló képességét, stb. Itt még ne foglalkozzon azzal, hogy mostani helyzetében ez mennyire megvalósítható, de azért próbáljon a földön maradni. Ahhoz tudom hasonlítani ezt a szakaszt, mint amikor elmegy az orvoshoz. A legtöbben nem azzal érkezünk, hogy influenzára kérünk antibiotikumot, hanem elmondjuk, hogy mik a tünetek. Nos, mi is a "tünetekre", a "kórelőzményre" és a jövővel kapcsolatos elképzelésekre vagyunk kíváncsiak, hogy dolgozni tudjunk Önnek.

Pont, mint az orvosnál. Megbeszélés - elemzés - diagnózis - "gyógymód"

2. lépés: Jegyezze le a kiindulási pontot

Ezt a folyamatot még mindig Ön végzi. Itt a tényeket kell rögzítenie, méghozzá a lehető legpontosabban. Készítsen költségvetést, ehhez itt talál segítséget, írja le, milyen pénzügyi kötelmekkel rendelkezik, milyen szerződései vannak bankokkal, biztosítókkal, közműszolgáltatókkal és ezek milyen célt szolgálnak. Mikor kötötte, van-e "hűségideje", érzelmi elköteleződése. Mekkora és milyen rendszeres kiadást jelentő tartozásai vannak. Minden, ami fontos vagy kevésbé fontos, de anyagi kihatásai vannak vagy lehetnek.

3. lépés: Kérjen konzultációt!

Maga a konzultáció nálunk történhet személyesen vagy online formában is és egyetlen célja van: megismerni az első két pontban Ön által összeírt adatokat. Ez alapesetben nem ad teret termékismertetésnek vagy értékesítésnek, az egy következő fázis lesz. Lehetnek ettől eltérő esetek is, ha egész konkrét kéréssel fordulnak hozzánk, de ez ritkábban fordul elő. Természetesen konzultáció nélkül Ön is összeállíthat egy pénzügyi tervet, amellyel megérkezik hozzánk. Ez esetben is tudunk segíteni, de felelősséget csak az adott javaslat vonatkozásában vállalunk, a terv sikere a maga komplexitása miatt a tervet készítő és ellenőrző személy, azaz az Ön felelősségi körébe tartozik.

Konzultáció egyeztetéséhez kattintson ide!

"A terv csupán jó szándék marad, ha nem fajul azonnal kemény munkává" - Peter Ferdinand Drucker

4. lépés: Mi dolgozunk Önnek

Most rajtunk a sor. Kaptunk rengeteg információt Öntől, Önről. Mindezek alapján többféle lehetséges alternatívát is kidolgozunk a hosszú távú stratégiáktól egészen az akár azonnali cselekvési tervig. Ha konkrét igénnyel érkezik (pl. kötelező biztosítás váltás), akkor azonnal tudunk ajánlatot adni, de komplex kérdéskör esetén erre időt kérünk (pl. CSOK-kal megspékelt jelzáloghitel, lakástakarékal kombinálva, gondolva gyermekeinek megtakarítására és a biztosítási fedezetekre is, mindezt vállalkozóként, ahol egyes kiadások költségként elszámolhatóak). De nem kell tartani tőle, mert igazából nem olyan bonyolult, mint ahogy hangzik. A kész, közérthető tervet és indoklását írásban átnyújtjuk, de többnyire személyesen beszélünk róla. Ennek prózai oka van: a legtöbb kifejezés, amelyet mi természetesnek gondolunk, hiszen naponta használjuk a szakmánkban, nem biztos, hogy ugyanazt jelenti Önnek is.

A "prezentációnál" - mi így hívjuk, amikor bemutatjuk Önnek a javaslatunkat - Ön visszakérdez, mi válaszolunk, jegyzetelhet, és megérti, hogy pontosan mit és miért javaslunk, és miért úgy, miért akkor. Ezzel elejét vesszük azoknak a felesleges  köröknek, amikor az Ön és a saját értékes időnket raboljuk azzal, hogy esetleg egy fél mondatot nem egyformán értünk az e-mailben, amit Ön előzetesen kért tőlünk. Ahogyan azt is szeretnénk megelőzni, hogy a szomszéd éppen valamely sztár MLM brókercég pénzügyi tanácsadóvá avanzsált unokaöccse nézze át és véleményezze javaslatunk azon részét, amelyet úgy gondol, hogy megértett.

Mindkettőnk ideje értékes kincs, erre úgy tudunk vigyázni, ha a tervezés/tanácsadás eredményét be tudjuk Önnek mutatni.

Munkánk eredményét személyesen beszéljük meg.

5. lépés: Ön dönt, mi közreműködünk

Bármennyire is alaposan jártunk el és igyekszünk a lehető legjobb megoldásokat szállítani Önnek, a végső döntést mégis Önek kell meghoznia. Mérlegeli ajánlatunkat, az esetleg máshonnan is bekért ajánlatokat és hoz egy döntést. Örülünk, ha az általunk, javasolt megoldások közül választ, de elfogadjuk, ha másra esik a választása. Minden esetben meg fogjuk kérni, hogy indokolja döntését. Folyamatos fejlődésünkhöz egyaránt hasznos ügyfeleink és az ügyféllé nem váló tárgyalópartnereink visszajelzései.

Döntése után a szükséges adminisztratív tevékenységet végezzük el. Előkészítjük a dokumentációt, kitöltjük az Ön adataival és a megállapodott tartalommal a kért pénzügyi szerződéseket, eljárunk a bankok, biztosítók felé és az esetleges hiánypótlásokat, plusz adatbekéréseket is elintézzük, lehetőség szerint végig úgy, hogy Önnek egyetlen egyszer sem kell sorban állnia.

6. lépés: Utánkövetés, kapcsolattartás

Pénzügyi döntések esetén, főleg hosszabb távon ható tervezésekkor a legfontosabb a folyamatos kapcsolattartás. Gondoljon csak egy sok éves jelzáloghitel konstrukcióra. Amikor fizetési nehézségei adódnak, időben kell megoldást találnia. De egy lakásbiztosítás esetén a kárbejelentések, egy megtakarítás esetében pedig a pénzpiaci változások miatti portfólió átrendezések adnak feladatot számunkra. A tervezés, tanácsadási feladat nem egy egyszeri értékesítési alkalom, sokkal inkább egy hosszabb távú üzleti kapcsolat kezdete, ami számunkra felelősséget, Önnek pedig biztonságot jelent.

 

Nemcsak az út elején segítünk. A menet közbeni támogatásunk kulcsfontosságú, épp ezért tartalmazza ezt is szolgáltatási csomagunk.

Ha további kérdése merült fel...

Szólj hozzá!

Legyél te az első hozzászóló!

Visszajelzés
avatar
wpDiscuz